Δικαίωμα υπαναχώρησης (Οδηγία 2011/83/ΕΕ) από τις εξ αποστάσεως συμβάσεις βάσει του Ν. 2251/1994 όπως ισχύει μετά το Ν. 4933/2022. Επιστροφή προϊόντων
Ο Πελάτης μπορεί να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση πώλησης και να επιστρέψει το προϊόν στην εταιρεία, υπό τους εξής ειδικότερους όρους και προϋποθέσεις:
α) Εφόσον το προϊόν δεν φέρει πραγματικό ελάττωμα, εντός προθεσμίας δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία παραλαβής του προϊόντος, ότε κι ο πελάτης και απέκτησε τη φυσική κατοχή του προϊόντος και σε περίπτωση πολλών προϊόντων παραγγελθέντων από τον πελάτη με μια παραγγελία και παραδιδόμενων χωριστά από τον χρόνο παραλαβής και του τελευταίου, ο Πελάτης δικαιούται να υπαναχωρήσει από την πώληση (εφεξής «Υπαναχώρηση»).
β) Για να γίνει δεκτή επιστροφή του προϊόντος θα πρέπει να επιδεικνύεται το πρωτότυπο παραστατικό αγοράς (απόδειξη λιανικής, τιμολόγιο) από το πρόσωπο που αρχικά αγόρασε το προϊόν και του οποίου τα στοιχεία αναγράφονται στο παραστατικό αγοράς.
γ) Η επιστροφή του είδους γίνεται δεκτή, μόνον εφόσον προηγουμένως ο πελάτης έχει εξοφλήσει κάθε ποσό που επιβαρύνθηκε η εταιρεία για την αποστολή του προϊόντος σε αυτόν και τα έξοδα αποστολής για την επιστροφή του.
δ) Η συσκευασία θα πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και το προϊόν να μην είναι κατεστραμμένο ή φθαρμένο (ολικά ή μερικά) και να μην έχει αφαιρεθεί η ετικέτα η οποία αναφέρει το σειριακό αριθμό (Serial Number) του προϊόντος.
ε) Πριν την επιστροφή του προϊόντος, ο πελάτης οφείλει να γνωστοποιήσει εγγράφως της δήλωση υπαναχώρησης με τη συμπλήρωση της σχετικής φόρμας και αποστολή της στην,
πριν την συμπλήρωση των 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του προϊόντος:
α) είτε στη ταχυδρομική διεύθυνση της εταιρείας «ΚΙΟΣΙΔΗΣ Ι.Κ.Ε./KIOSIDIS PRIVATE COMPANY P.C.» με το διακριτικό τίτλο «JOHNY», 16 ο χλμ Θεσσαλονίκης-Σερρών, Τ.Κ 57200,
β) είτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] και η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να επιβεβαιώσει εγγράφως την παραλαβή της δήλωσης υπαναχώρησης.
στ) Ο πελάτης υποχρεούται να επιστρέψει τα προϊόντα εντός δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποία κοινοποίησε την υπαναχώρηση, στην ως άνω διεύθυνση της εταιρείας με δικά του έξοδα.
ζ) Κατόπιν της δήλωσης υπαναχώρησης, η εταιρεία υποχρεούται να αποδώσει στον Πελάτη το τίμημα που εισέπραξε. Στην περίπτωση χρέωσης του Πελάτη μέσω πιστωτικής ή
χρεωστικής κάρτας, η εταιρεία, εφόσον έχει εισπράξει το τίμημα από την Τράπεζα, θα υποχρεούται να ενημερώσει την Τράπεζα για την ακύρωση της συναλλαγής και η Τράπεζα θα
προβεί σε κάθε προβλεπόμενη ενέργεια ενώ ουδεμία ευθύνη φέρει για το χρόνο και τον τρόπο εκτέλεσης του αντιλογισμού, που ρυθμίζεται από τη σύμβαση που έχει καταρτιστεί
μεταξύ της εκδότριας τράπεζας και του Πελάτη.
η) Ο Πελάτης ευθύνεται να αποζημιώσει την εταιρεία, εάν έκανε χρήση άλλη από εκείνη που είναι αναγκαία για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των
αγαθών στο διάστημα μέχρι την παραλαβή του επιστραφέντος προϊόντος στην εταιρεία, η οποία εταιρεία δικαιούται να συμφωνήσει με τον πελάτη την αποζημίωσή της ακόμα και με
αμοιβαίο συμψηφισμό.
Εξαιρέσεις από το Δικαίωμα Υπαναχώρησης
Το δικαίωμα υπαναχώρησης εκ του ν. 2251/1994 δεν εφαρμόζεται και δεν ισχύει στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) όταν ο πελάτης έδωσε την προηγούμενη ρητή συγκατάθεσή του ώστε να ξεκινήσει η εκτέλεση της σύμβασης, στη διάρκεια της περιόδου ισχύος του δικαιώματος υπαναχώρησης ή αναγνώρισε ότι χάνει το δικαίωμα υπαναχώρησης
β) για προμήθεια προϊόντων που κατασκευάζονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του πελάτη ή σαφώς εξατομικευμένων
γ) όταν το προϊόν είναι ακατάλληλο προς επιστροφή (έχει φθαρεί ολικώς ή μερικώς) ή όταν η λειτουργία του καθίσταται αδύνατη λόγω κακής χρήσης από την πελάτη κατά τη διάρκεια
που ισχύει το δικαίωμα της υπαναχώρησης και μέχρι την τελική παράδοσή του στην εταιρεία.